Find mere om:
Under tidspres | musik.guide.dk

Under tidspres

Anders Geertsen, Det Danske Filminstituts områdedirektør for distribution og formidling:


»Danske producenter og distributører er ofte under tidspres, når de udarbejder deres markedsføringsmateriale. Jeg er løbende i dialog med dem, det er en proces, der er on going. Jeg er ikke bekendt med, at producenter, der producerer for få private penge og relativt flere støttekroner, generelt er dårligere til at levere trailere og plakater til tiden. Det må vi undersøge. Sikkert er det, at Regner Grasten, som satser meget med egne midler, er dygtig til at få sit materiale færdigt.«

Instruktørens værk


Loke Havn, formand for filmudlejerne og direktør hos distributøren Filmfolket, der har markedsført en række af Nimbus Films skuffelser:

»En instruktør skal kunne kende sin film i markedsføringen, det er jo hans værk. Men der findes eksempler på, at nogle går for vidt og insisterer på plakater, der henvender sig til venner og kolleger i København. Så er det min opgave at komme med argumenter, der får vendt kampagnen mod publikum. Mange danske filmpremierer kunne med fordel udskydes i måneder, fordi samarbejdsprocessen mellem instruktør, producent og distributør er tidskrævende. Ofte ønsker producenterne filmene premieresat, så snart filmen er færdig.«

Læs også
Loading...
Mest læste på musik.guide.dk
Loading...